..:: Terlalu Lama Tidak Menulis ::..

Friday, June 26, 2009

Sudah lama tidak menatap 'Blog Post' dan update blog. Beberapa minggu ini banyak tugasan yang perlu diselesaikan dan memerlukan banyak pengorbanan masa. Masa bekerja dan juga masa yang selepasnya.


Ramai sahabat yang bertanya kenapa tidak unpdate blog? Saya hanya menjawab, masa berkualiti untuk mengadap skrin laptop tidak kesampaian. Apabila pulang kerumah, laptop tidak mampu untuk dihadap. Kalau sebulan lepas, hampir tiap-tiap malam mengadap dan membuat apa yang patut.


Banyak juga mesej yang ditinggalkan oleh sahabat yang sudi bertandang, maaf dipinta kerana lambat membalas mesej. Bukan tak sudi, tetapi mesa yang cukup mencemburui.


Hari ini, semangat untuk menulis datang kembali. Terasa juga lambat Prosessor Otak berfikir memikirkan jawapan. Terasa juga lupa dengan olahan ayat yang memberi ruang untuk orang lain berfikir. Jika hanya menulis, tetapi tidak dapat memberi makna kepada orang lain, ini bermakna belum cukup untuk memberi sesuatu kepada Umat.


Pepatah arab ada menyebut "Kata-kata yang lembut boleh membentuk hati". Satu kalimah yang cukup diingati. Kadang-kadang penulisan memerlukan banyak pengalaman membaca dan mendegar. Apa sahaja yang dibaca dan didengar boleh dijadikan sebagai bahan untuk menulis.


InsyaAllah komitmen kepada penulisan akan terus diutamakan. Maaf sahabat-sahabat yang lambat diberikan perhatian. Jazaakumullah atas lawatan.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template Foam by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP