..:: HASIL KREATIF DESIGNER AMATUR ::..

Friday, March 06, 2009


Seminggu yang lepas saya dihubungi oleh Staf Petronas. Ini berkaitan tentang persediaan mereka untuk menyertai perarakan Maulidul Rasul di bahagian Miri. Saya bersedia untuk berjumpa dan berbincang, tetapi sangat terkejut apabila diminta untuk menyediakan banner mereka.

Saya bukanlah seorang yang Pro dalam hal design, tetapi sekadar sekelumit ilmu tentang fotoshop dan banyak design yang saya buat untuk sekolah dan masjid surau. Itupun sebab ada sifu Pratchai kat sini. Oleh kerana kesuntukan masa, dan kebetulan sekolah saya juga akan menyertai perarakan, jadi saya bersetuju. sebab itu banner sekolah dan Petronas sama warna backgroudnya, cuma yang membezakan adalah gambar bagi latar belakang.

Sebut pasal Petronas, sudah pasti ada lambang Twin Tower dan juga offshorenya. Gambar platform tu yang saya sempat capture masa dijemput untuk ceramah di D35 Offshore. Merasalah naik Helicopter masa tu. Rasa juga kebanggaan sebagai seorang pendidik yang diberikan peluang untuk terbang ke telaga minyak.Terima kasih jugak untuk warga SK Sayed Othman atas usaha menghias. Sebenarnya, Petronas dah banyak bantu kami dalam menjalankan program di sekolah. Seperti Kem Bestari Solat, Solat Hajat UPSR dan macam-macam lagi. sampailah masa kami menolong mereka. We give and take kata omputeh...

Pengalaman ini amat bermakna, buat banner untuk Company yang sangat besar! tak bangga ke jadi seorang Ustaz? Bukan nak riak, tapi sekadar terfikir bahawa Ustaz perlu terbuka untuk menguasai teknologi. Cuma yang penting, pengalaman mesti ditimba. Jangan berkira, insyaAllah ada khair nya. Yang utama Azam untuk Fotoshop; Mesti masterkan skill!

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template Foam by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP