Sumbangan Dari Astronautic Technology [M] Sdn Bhd

Saturday, February 14, 2009

..:: Klik Di Sini Untuk Album ::..

Syukur Alhamdulillah, kali ini Masjid An-Nur Tanjung batu menjadi pilihan Astronautic Technology [M] Sdn Bhd [ATSB®] untuk menerima sumbangan berupa wang tunai untuk digunakan dalam aktiviti Masjid. Program ini sangat bererti kerana masyarakat Islam terutama di Bandaraya Miri sangat dahagakan sokongan dari saudara seIslam yang lain.

ATSB diwakili oleh CEO nya sendiri iaitu Ybhg. Dato' Dr. Ahmad Sabirin Arshad dan En. Nazlisham Abdul Majid, Pengarah Kanan Kewangan / Pengurusan Transformasi. Kedatangan tetamu ini disambut dengan penuh rasa syukur, walaupun para tetamu kelihatan agak keletihan kerana perjalan yang jauh. Maklumlah mereka dalam perjalanan dari Kuching ke Bintulu, seterusnya ke Miri dan akan meneruskan perjalanan ke Limbang. Destinasi mereka yang terakhir adalah di Negeri Sabah. Perjalanan mereka bermatlamat ingin berjumpa dengan saudara seIslam dan akan meneliti apakah bentuk pertolongan yang dapat disampaikan.

Pihak JK Masjid telah membuat persediaan untuk menerima tetamu dari jauh ini. Pengerusi Masjid dan JK yang lain sangat gembira dengan kedatangan mereka. Boleh dikatakan semua JK hadir dan tidak ketinggalan Ayahnda Ketua Kaum dan Ketua Kampung juga hadir memberikan sokongan.

Para Ahli jemaah terpegun melihat satu gambar yang dihadiahkan sebagai cenderamata iaitu RazakSAT yang akan dilancarkan pada April nanti. Kami mendoakan pelancaran satelit tersebut berjaya dan akan terus mencatat sejarah yang cemerlang.

Astronautic Technology [M] Sdn Bhd yang merupakan salah satu syarikat yang bertanggungjawab dalam melaksanakan Misi Angkasa Negara termasuk pelancaran Satelit ke Orbit. Dengan beberapa kejayaan yang ditempa dalam arena teknologi angkasa seperti pengahantaran RazakSAT®, sepanjang 13 tahun penglibatan dalam teknologi ini, ATSB® telah membuktikan kemajuan yang sangat tinggi dalam merialisasikan agenda tersebut.

Sedikit rujukan yang dipetik dari http://www.atsb.my/;

Imagine. Inspire. Innovate.

Astronautic Technology (M) Sdn Bhd, ATSB®, is the pioneer and leader in the design and manufacture of satellites in Malaysia. Our maiden satellite, TiungSAT-1, was successfully launched in 2000 and our next satellite, the high-resolution RazakSAT®, is scheduled to be launched in the near future.

The skills and technologies acquired have also enabled us to venture into related technologies. Our clients presently include the national space, remote sensing, meteorological and atomic agencies, the aerospace and maritime industries, and others in Malaysia as well as abroad.

We aspire to be at the front of space and related technology development while creating value for the advancement of society. Our mission is to engage in innovative and advanced technologies that provide value-added applications for our customers globally.

At ATSB®, we seek to Imagine. Inspire. Innovate. In everything we do.

Semoga ATSB® terus maju dan semoga Allah memberikan rahmat kepada kita semua. Semoga jumpa lagi di masa akan datang. Alhamdulillah.


0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template Foam by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP