Kem Bina Juara & Mukhayyam Bahasa Arab j-QAF 2008

Wednesday, November 05, 2008

Masjid At-Taqwa, Miri










Alhamdulilah, dengan kerjasama semua Program Bina Juara, j-QAF yang pertama 2008 telah berjaya dilaksanakan. Dengan kehadiran 60 pelajar terpilih dari sekolah yang melaksanakan Program j-QAF 05&06.




Dalam waktu yang sama Program Mukhayyam Bahasa arab juga telah berjaya dilaksanakan di Kampung Sukan PETRONAS. Program yang dihadiri oleh 100 pelajar ini telah membuka minda pelajar bagi menguasai kaedah tertentu untuk diaplikasikan dalam kehidupan seharian.




Dengan semangat dan kerjasama semua Program ini telah dapat meningkatkan minat dan kebolehan pelajar dalam menguasai kemahiran-kemahiran tertentu seperti Tarannum Al-Quran, Bahasa Arab dan juga Khat Jawi.


Selaku Penyelaras Program, Ustaz Azril Hafiz serta Ustazah Noresah, Jurulatih Utama yang bertanggungjawab memastikan program ini berjalan lancar ingin mengucapkan Terima kasih dan TAHNIAH terutama kepada Pengurus-Pengurus Program yang telah bertungkus lumus bagi menjayakan Progaram seumapama ini.


Tahniah diucapkan kepada Ustaz Arisan
Pengurus Program Mukhyyam Bahasa Arab dan juga kepada para Urusetia dan Fasilitataor.

Tahniah diucapkan kepada Ustaz Fakhrurrazi,
Pengurus Program Kem Bina Juara dan juga kepada para Urusetia dan fasilitator.


Tidak lupa kepada 3 Ketua Fasilitataor yang terlibat dalam program ini. Ustaz Ghazali, pakar dalam Khat. Ustaz Hamin, Pakar Tarannum dan juga Ustaz Azman, Mu'allim yang disegani. Semoga minat pelajar yang disemai akan memberikan saham akhirat untuk semua.


Saya masih teringat kata-kata Pengarah Bahagian Pendidikan Islam, "j-QAF tanpa gagal". Itulah kata-kata yang acap kali diingatkan oleh Ustaz Jaafar Bin Belal, Penolong Pengarah j-QAF Sarawak. Dua tahun dari sekarang, kita akan melihat hasil yang sebenarnya.


Semoga kita semua dapat melaksanakan dengan penuh amanah dan tanggungjawab. Jika kita berlaku adil pada para pelajar, InsyaAllah oarang lain akan berlaku adil pada generasi kita.


Mudah-mudahan, tautan ukhuwwah dan kerjasama erat ini akan berkekalan demi meninggikan syiar Islam di Bumi Bertuah, Sarawak.

Gambar sekitar program
[KLIK DI SINI UNTUK GAMBAR]

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template Foam by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP